Düşünce yoğunluğu

İçimde nedenini bilmediğim bir sıkıntı hissetmeyi anlamıyorum hele ki ne düşündüğünü hatırlayamadan çok şey düşünmüş gibi hissetmek çok yorucu. Geçen günlerde yaşadım, içimde bir durgunluk,daha bir süre öncesine kıyasla. Acaba dedim çokmu düşünüyorum. Düşüncelermi etkiliyor yaşam enerjimin akımını.. Sanırım cevapları çok kolay soruları gereksiz düşünme etkiliyor.
Israrla düşünecek çok şey yokken,çok şey düşünmem gerektiğini düşünmem;işte bu yoruyor beni. Ve zarardan çok bir katkısını da görmedim. Düşün,düşün,kur kafanda ya öyleyse,şunu yapmasamıydım, sonra ne yapacağım gibisinden karamsarlık boyutuna sokacak ifadeler bozguna uğratıyor yaşamı.
Bukadar olayların,yaptıklarımın farkında olup,değilmiş gibi davranmak ise komik açıkçası. Ama insanlar herzaman geniş açıdan bakamıyor olaylara. Bazen odaklanıyor bir olaya gözü başka bişe görmüyor,sıkıntı dediğimiz olay burada oluşuyor. Sıkıntı dediğimiz aslında sıkıntı değil,bizim kafamızda oluşan yargılar nedeniyle sıkıntı gibi hissediyoruz.
Aslında aslında “hayat güzel”. Tadı çıkarılacak onca nimet varken zerreciklere kafayı takıp tad çıkarmayı unutmamalı. İnsan istedimi,iradesiyle üstesinden gelemeyeceği,yapamayacağı olanaksızlık yoktur. Yaşam alanında oluşan tüm yargılar düşüncelerimizle oluşur. Düşünceleri kontrol edebilirsek hayatımızın her anınıda istediğimiz yöne şekillendiririz. Yeterki olumsuzluğun içine düşmüş olmasın…
Şimdilik yeter 🙂

Bir Cevap Yazın

