Doğal Bir Gelenek!

     Bir süre önce öğrenmiştim, Gürgen(Kayın) ağacının içinde su barındırdığını ve içilebildiğini. Zevk için değil de ihtiyacının üst seviyelere çıktığında mecburi içilebilir bir alternatif olarak görüyordum.

image
     Bilgisine değer verdiğim bir insanın aktardığına göre bazı insan topluluklarında, bahar gelince topraktan ağaca yürüyen suyun içilmesi bir gelenekmiş. Bir düşünün, o ağacın kimbilir nerelerden geçtiğini bilmediğimiz köklerinin, milyonlarca canlının yaşadığı topraktan çektiği suyu kendi aromasıyla harmanlanmasının ardından, büyük bir coşkuyla gelen baharın sevincini karşılamak için içilen bir bardak suyu. Bir daha düşünün, kendinden oyulmuş bir bardakla yine kendinden gelen öz suyu içiyorsun. Bunu düşündüğünde o suyun dudaklarına değdiğindeki serinlik, yudum yudum çekerek devamında tüm vücuduna yayılması ve suyun geldiği yeri de düşününce Ruhunu Sarar eminim.. ve bu yüzden her canlının bir ruhu olduğuna inanıyorum. Tabi sen kabul ettiğin sürece…

image

     Dayımın Rize’de büyük bir istek ve zevkle yaptığı odunculuk deneyimlerinde, ormanların devamlılığı için kesilen ağaçlardan biri olan Gürgen’i belli parçalara ayırdıktan sonra, o koca parçaları vinçle çekerken akan suya hayran kadığını ve akan suyu “Abdest alınabilecek çokluktaydı” diyerek betimlemesi bana da yaşattı o anı.  O an ve anlatırken zihnimde canlanan olaya hayran kaldım ben de. Halen daha zihnimde canlı, tüm ayrıntısıyla.. ve o suyun altındayken başımdan aşağıya süzülerek dudaklarımdan içeriye akmasını isterdim. Büyük bir coşkuyla sesli bir şekilde gülerdim sanırım 🙂
     Gerçekten doğal bir gelenek, bahar gelince topraktaki suyun çekildiği ağacın aromasıyla harmanlanan suyun içilmesi. O insanların coşkusunu düşününce hissedebiliyorum. Onlara eşlik edebiliyorum. Çünkü hayranlıkla içtim bende o sudan.
Doğada yaşayan insanların zevkleri de doğayla şekilleniyor. Sonsuz nimet sunulan doğada alınan zevkide siz düşünün 😉

2 thoughts on “Doğal Bir Gelenek!

  1. Yavrum buda gösteriyorki sen bu topraklara sağlam temellerle bağlandın asla kopamaSın. Birde asmanın suyunun ne işe yaradığını araştır oda ikginç gelir sana herhalde

Bir Cevap Yazın

