Rastlantı değildir! Bir nedeni elbet vardır…

Bir korudaydım…

Şehir hayatında da olsa, kendime geleceğim yerlerde bulunmam, iç güdüsel olarak gelişebiliyor. Bu da, herzaman, etkisi az da olsa, bir yolun olduğunu gösteriyor. İçinde ne kadar yer ettiğiyle alakalandırıyorum…

Koruda hem spor, hem de yeşile bakarak gözlerimi dinlendiriyordum. Ancak birşey arayışında olduğumu, etrafına dikkat kesilen bakışlarımdan anladığımda ve bir ağacın altında bulduğum bu el yapımı ot sargısını gördüğümde farkettim.

image

Rastlantı diye niteler ve üstünde durmayabilirim. Ancak o âna kadar ki gelişmelere bakınca, “Rastlantı olamaz!” diye düşündüm, her ne kadar ünlemli olsa da, sakince…

Hergün geçtiğim yoldan değil de, hem başka bir yoldan, hem de girmekte birkaç kez tereddüt edip girdiğim patikadan, birbuçuk asırlık Meşe ağacının yanına gitmem, dallarına göz gezdirirken ve etrafında dolaşırken bastığım yere dikkat kesildiğimde, ilgimi çeken bu ‘Ot Sargısı’. Çok bir anlamı yoktur elbet. Ancak ben de uyandırdıkları var.

Bu ot sargısını yapan biri var. Yaparkenki hayal gücü ve düşünceleri, el becerisi de var. Ne hissettiğini bilemem ama onu az da olsa anlarım. Sonra ağacın altında bırakmış. Belki biri görür veya alır diye. Yada sadece görür ve hoşlanır diye. Bana bir anlam ifade ediyor çünkü, kış aylarında Ayder’de bir restorantın masasının yanındaki çitlere koyduğum papatyayı da hatırlattı bana. O papatyayı gören oldu mu bilmiyorum ama görülmesi ve tatlı bir tebessüm ettirmesi için oraya bırakmıştım. Belki de, “Birinde güzel hislere vesile olmuştur da, yaptığımın karşılığını bulmuşumdur” diye düşündüm. Çünkü bu ot sargısı ve ona ulaşmamda geçen süreci anlamlandırdığımda, bende uyandırdığı düşünce ve hislerin, güzel bir an yaşattığını ve bunları yaşamamın da bir nedeni olduğunu düşündüm. Şu an elimde olan hatırımda canlananlar ve o insanın varlığının güzelliği. Yolu açık olsun ne diyeyim. Onu yaparken birşeyler düşünüyordur eminim. O, varsa sıkıntılı düşünceleri, refaha ulaşsın inşallah…

Algılarımın kapandığını düşündüğüm bu son günlerde, karşılaştığım ufacık ve sade olaylar örgüsü, beni o, ot sargısına götürdü ve kendime gelmem için yolumdaki pürüzleri az da olsa farkettirdi.

Farkedin!

Kimbilir neleri es geçiyoruz, vesile olacaklarını bilmeden. Sadece içinizde belireni anlamlandırın. Bakın bakalım, ne diyecek…

2 thoughts on “Rastlantı değildir! Bir nedeni elbet vardır…

Bir Cevap Yazın

